Reklama:
iDance
První představení iDance
Na Leisure Industry Week 08 v Birminghamu byla první možnost pro "veřejnost" si vyzkoušet novou hru iDance z dílny Positive Gaming.
Jednalo se o multiplayer verzi, kterou může hrát až 32 hráčů najednou. Hra obsahuje více jak 100 licensovaných skladeb. Mezi těmito skladbami můžeme najít i tvorbu od Kyle Warda a Johna Mendenhalla, kteří se proslavili hlavně hudbou v hrách In The Groove a PIU Pro. Každá skladba má minimálně pět různých step chartů.
Obtížnosti jsou od 1 do 25. Nejtěžší skladbou je Hardkore of the North. Přišlo mi, že obtížnost 21-22 odpovída přibližně 12tkám v ITGčku. Step charty jsou od step artistů z komunity jako jsou třeba Vospi, Wellian, Kurisu, Kabot, Dr. Tanner a další. Artistů je celkem 19 avšak jen přibližně 5 až 6 jich zůstane, aby pracovali na dalších balíčkách skladeb. Většina stepchartů je dosti založená na ITG.
MP systém umožňuje zobrazovat jednu, dvě nebo tři rozdílné obtížnosti najednou. Každý hráč si zvolí obtížnost, na kterou chce hrát z obtížností vybrané operátorem.
Ve hře je vidět real time skóre hráče. Tudíž na začátku mají všichni sto procent. Skóre se mění podle vaší přesnosti v průběhu hry. Vidět je také jestli jsme napřed nebo pozdě podle umístění hvězdiček, které udávají jak přesně jste na šipku šlápli. Tři hvězdičky je nejvyšší hodnocení. Dvě je nižší, ale combo stále zůstává. Jedna hvězdička combo přeruší a žádná hvězdička znamená úplné minutí noty.
Na konci hry každý hráč může vidět počet hvězdiček, které dal a nedal. Je zde graf, kdy byl napřed a kdy hrál pozdě. Hráč se dozví i kolik freezů pustil a na kolik min šlápnul. (ve hře jsou normální noty, skoky, ruce, freezy, rollsy, miny a mines area)
Hudba v iDance je hlavně trance a elektronická. Avšak každý půl rok by měl vycházet nový pack pro iDance a měli bychom se dočkat dalších hudebních žánrů.
Operátor může systém ovládat na dálkovém ovládání, což hodně usnadňuje věc. K MP systému jsou dodávány bezdrátové Impact Arcade dance pady.
iDance jsem hrála já a pár lidí z DDRUK a snažili jsme se přijít na to, kdy vlastně noty potvrzovat. Avšak nepodařilo se nám to. 95 procent na "experta" nás přivedlo na myšlenku, zkusit i lehčí obtížnosti. Avšak všichni jsme s vypětím sil dokázali dát jen 92 procent. Tohle mohlo být způsobeno jak moc velkou interferencí, obrazovkou tak i hrou samotnou.
Celkově hra vypadá lépe než na screenshotech. Pro kupující zájemnce vypadá opravdu "cool" a novodobě avšak pro hráče postrádá přehlednost, feedback a animace. Hra však ještě není v podobě jak by si ji PG představovalo a její druhá dokončenější verze bude k vyzkoušení koncem února příštího roku.